.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کلنگی برای امیدواری مجدد مردم سوادکوه
مهندس قاسم جند

شایعه دهان به دهان گشت ، همه در گوش همدیگر چیزی را نجوا می کردند بله قرار است مراسم کلنگ زنی کک سازی سوادکوه توسط رئیس جمهور بر زمین زده شود . مراسمی که چندین بار در سطوح مختلف قبلا برگزار گردیده بود و هر بار بنا به دلایلی از جمله مخالفت سازمان محیط زیست و عدم حمایت دولت از بخش خصوصی در این پروژه ناتمام رها شد اما این بار خود دولت مصمم به شروع پروژه گردید .

خبر به سرعت در تمام سوادکوه پخش شد بارقه امید در مردمانی که شادی سالیان سال از لبان آن رخت بر بسته بود جاری شد ، امید به سوادکوه برگشت انگار در تابستان دوباره نسیم بهاری می وزید چه جالب بود که هوا هم در همان روز باران بهاری به خود گرفت انگار اشک شوق آسمان هم برای مردمان این دیار جاری شد . به جوانان امیدوار نگاه می کردم که به همدیگر تبریک می گفتن و وعده روزهای بهتر و پیدا کردن شغلی در این مجموعه را می دادند و حتی برخی سراغ دفتر این مجموعه برای نام نویسی را می گرفتن .

به سطح شهر که نگاه می کردی پر بود از پرچم های گوناگون هر کسی سعی داشت کلنگ شروع این پروژه را به شخص خاصی نسبت دهد عده ای پرچم هایی در تقدیر از نماینده خاص برای شروع این پروژه زده بودند ، عده ای از رئیس جمهور تشکر کرده بودند ، عده ای از وزیر قدردانی کردند ولی ای کاش کسانی افراد ی را که در پشت پرده و بدون چشم داشت و همانند همیشه بیشترین زحمت را برای شروع این پروژه انجام دادند را به خاطر یباورند زیاد هم سخت نیست کسی که بیشترین زحمت را برای شروع به کار بیمارستان شهدا زیراب انجام داد ، کسی که بیشترین زحمت را برای آبرسانی سوادکوه از گلناب دره انجام داد و او کسی نیست جز علامه بزرگوار حضرت آیت الله نظری که همواره با مردم دوشادوش آنان در تمامی مشکلات بود .

من به شخصه دست همه کسانی که در راه این پروژه زحمات بی منتی را انجام دادند می بوسم . پروژه ایی که بعد از سالیان سال که از ورشکستگی بزرگترین کارخانه منطقه سوادکوه و حتی مازندران شرکت زغال سنگ البرز مرکزی می گذرد موجب بازگشت خنده بر لبان خشکیده مردم سوادکوه گردید امیدوارم با درایت مسئولان دلسوز و حمایت بیش از پیش نمایندگان سوادکوه و مازندران در مجلس شورای اسلامی شادی دوباره به زندگی این مردمان دلسوز و زحمت کش و ساده زیست مهربان برگردد .

شایعه از این قرار بود که آقای رئیس جمهور برای مراسم افتتاحیه تشریف می آورند اما کم کم مشخص شد که آقای رئیس جمهور برای این افتتاحیه تشریف نمی آورند و به جای ایشان کلنگ افتتاحیه را آقای وزیر صنایع بر زمین خواهند زد . هر چند مردم ،مشتاق دیدار دوباره رئیس جمهور و در دل با ایشان بودند ولی همین فرصت حضور وزیر صنایع را غنیمت شمردند . مردمان زیادی برای مراسم کلنگ زنی در سوادکوه حاضر شدند که این همه جمعیت و شور و شوق در افتتاحیه یک پروژه توسط یک وزیر و در این سطح در کل ایران بی نظیر بود.

می شد انتظارات آنان را از دستان پینه زده زحمت کش مردم سوادکوه حدس زد . از ساعت ها قبل مردمان پاک زحمت کش سوادکوه منتظر تشریف فرمایی وزیر شدند . صدای آژیر های ماشین های پلیس راهنمایی و رانندگی و یگان ویژه و بلندگوهای ماشین های پلیس که ماشین های از همه جا بی خبر را که در مسیر بودند را با لحنی نامناسب به کنار فرا می خواندند توجه همه را به خود جلب کرد باز هم نجواها شروع شد نکند برخلاف برنامه ریزی رئیس جمهور شخصا برای مراسم تشریف فرما می شوند .

مردم منطقه سوادکوه به علت قرار گرفتن جاده تهران - شمال در وسط آن این صداهای آژیر را زیاد غریبه نمی دانند چون به علت جاده های غیر استاندارد آمار تصادفات در این جاده ها بسیار بیش از استانداردهای بین المللی است ولی هیجانات هنگامی فروکش کرد که مشخص شد این بار این صداها برای حضور وزیر برای یک مراسم افتتاحیه بود البته در همه جای این مملکت از این دست مراسم کلنگ زنی زیاد برگزار می گردد ولی در هیچ جا شورای تامین چنین پیچیدگی امنیتی را برای یک وزیر انجام نمی دهند .

یادداشتی از مهندس قاسم جند/ نائب رئیس شورای شهر زیراب


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 مرداد 1388
دوست عزیز آبرسانی و 4بانده کردن در سوادکوه و ککسازی مدیون آقای رعیت است نه این آقایون در ضمن مراجعه بله نطق پیش از دستور رعیت و گرزین گواه بر این امر است .
نا شناس 4 مرداد 1388
تا جایی که من میدونم نمایندگان فعلی کاری نکردند ؟
نا شناس 5 مرداد 1388
جسارت شهامت و قدرت رعیت و گرزین در این مورد تحسین برانگیز است .
نا شناس 5 مرداد 1388
از مادر زاییده نشده که مثل رعیت و گرزین در قائمشهر خدمت کنند .
اسدالل محمد پور 10 مرداد 1388
بدون شك نقش بي بديل حضرت آيت الله نظري در رشد و توسعه سوادكوه اصلي ترين عامل پيشرفت منطقه بوده است هر جايي از سوادكوه كه نشاني از آباداني دارد حضور پررنگ و مؤثر معظم له مشهود و مشخص است تلاشهاي شبانه روزي،مسافرت هاي متعدد عليرغم بيماري ، پيگيري مجدانه حجت الاسلام احمد علي اميري به نمايندگي از حضرتشان و ..... خداوند انشاءالله وجود با بركتشان را براي مردم و نظام حفظ كند ضمنآ از زحمات همه كساني در اين راه قدم برداشتند :نمايندگان سابق و لاحق بخصوص آقاي دكتر ادياني قدر داني مي گردد . اميد كه همه اين تلاشها به همت دولت محترم به بار بنشيند
نا شناس 10 مرداد 1388
از تلاش بحق و مکرر رعیت در این خصوص تشکر داریم .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.125 seconds.